0
0
0

Електродвигуни – МР112, МР132, МР160, МР225

Електродвигуни – МР112, МР132, МР160, МР225

Електродвигуни типу МР112, МР132, МР160, МР225 – являють собою двигуни постійного струму, які застосовуються для головного руху металорізальних верстатів і інших виробничих механізмів.

Електродвигун МР (112, 132, 160, 225) складається з якоря, статора-шихтованого магнітопроводу, підшипникових щитів, вивідного пристрою, вентиляторного агрегату, підшипників:

  • 6306-2Z, 6309-2Z для МР112;
  • 6308-2Z, 6311-2Z для МР132;
  • 6309-2Z, 6312-2Z для МР160.

Всі типи електродвигунів МР мають вмонтований тахогенератор (безпосередньо на вал двигуна), термічний захист, вентиляторний агрегат і вивідний пристрій.

В електродвигунах серії МР застосовуються два типи тахогенераторів: тахогенератор 4Р (20V/1000min-1) і тахогенератор Т5-10 (10V/1000min-1)– являється чотирьохполюсним. Статор розміщений в алюмінієвому щиті, який центрується в задньому щиті двигуна і фіксується болтами. Таким чином тахогенератори не мають своєї підшипникової системи і обертаються разом з ротором електродвигуна.

Вентиляторний агрегат електродвигуна МР складається з трьохфазного асинхронного електродвигуна типу АТ71А2 - 0,370 кВт (двигун МР112, МР132), АТ80А2 – 0,750 кВт (двигун МР160, МР225) та турбіни корпуса вентилятора з фільтруючим матеріалом.

Тепловий захист електродвигуна розміщений на обмотці додаткового полюса і спрацьовує при досягненні температури 130°С.

Тепловий захист електродвигуна МР складається з двох частин:

  • вмонтованої частини – напівпровідникового елементу з позитивним температурним коефіцієнтом – позистор.
  • комутуючого апарата – реле типу УЗП (яке повинно бути змонтоване в шафу управління і підключене до позистора і оперативної мережі).

Електродвигуни серії МР мають такі типові позначення:

  • Для висоти осі «112»: МР112S, МР112SM, МР112SL, МР112M, МР112MA, МР112L, МР112LA;
  • Для висоти осі «132»: МР132S, МР132SA, МР132M, МР132MA, МР132MDA, МР132MB, МР132MG, МР132MC, МР132L, МР132LA, МР132LCA, МР132LC;
  • Для висоти осі «160»: МР160M, МР160MGL, МР160L, МР160LL, МР160LL2, МР160LM, МР160LC, МР160LAT;
  • Для висоти осі «225»: МР225M, МР225L.

Електродвигуни постійного струму типу МР забезпечують стійку і надійну роботу в наступних умовах:

  • Висота над рівнем моря до 1000 м.;
  • Температура навколишнього повітря – від 5°С до 40°С;
  • Максимальна відносна вологість повітря – до 80% при температурі 30°С.

Історія виробництва електродвигунів постійного струму серії МР розпочалася в далеких 80-х роках ХХ ст.

Піонерами виступали наступні виробники:

  • Завод «Динамо» (також називали «Елпром Завод Динамо Слівен» та «Динамо Слівен»), м. Слівен: Завод «Динамо» розділився на дві частини, і утворилося два приватних підприємства «Динамо Слівен» і «Гама моторі» (Gama motors), які на сьогоднішній день і являються виробниками електродвигунів постійного струму;
  • Завод «Елпром Троян», м. Троян – виробництво двигунів серії МР припинено в середині 2000-х років;
  • Завод «ЗАЕ», м. Пловдів - виробництво двигунів серії МР припинено в середині 2000-х років.