0 грн.
Зробити замовлення
Електродвигун – це електрична машина, яка перетворює електричну енергію на механічну.
В сучасному житті електродвигун приводить в дію більшість механізмів, які живляться електричним струмом.
Сфера використання електродвигунів дуже різноманітна від побуту до промисловості.
В залежності від виду живлення електродвигуни поділяються на:
- Електродвигуни постійного струму;
- Електродвигуни змінного струму.
В свою чергу електродвигуни змінного струму поділяються на:
- Асинхронні;
- Синхронні;
- Крокові (вид синхронних).
Принцип дії будь-якого електричного двигуна базується на взаємодії магнітних полів. Якщо наблизити один магніт до іншого, то різнойменні полюси будуть притягуватися один до одного, а однойменні – відштовхуватися.
Електродвигун постійного струму характеризується тим, що живиться від джерела постійного струму. Він дає змогу плавно, в широких межах, регулювати частоту обертання, змінюючи струм в колі ротора за допомогою додаткового електричного опору, до зміни живильної напруги, а також до зміни магнітного потоку.
Асинхронний електродвигун характеризується тим, що обертова частина двигуна – ротор, завжди обертається зі швидкістю, яка не дорівнює швидкості магнітного потоку, тобто не синхронно з ним. Вони використовуються там де не потрібно підтримувати постійної швидкості обертання, а також в побуті, в однофазному виконанні при маленькій потужності.
Синхронний електродвигун характеризується тим, що обертова частина двигуна – ротор, обертається зі швидкістю яка збігається з частотою обертів магнітного поля в конструкції агрегату.
Відмінність синхронного двигуна від асинхронного полягає в співвідношенні величини частот обертання ротора і магнітного поля. В синхронному двигуні обидва показники однакові. А у асинхронному – різні
Кроковий електродвигун характеризується тим, що імпульсне живлення електричним струмом призводить до того, що його ротор не обертається постійно, а щоразу виконує обертальний рух на заданий кут.
Електродвигун є головним елементом, який приводить в дію електромеханізми, але тим не менш виникає необхідність керувати електродвигуном.
У найпростіших випадках для приведення в дію електродвигуна використовуються прості та відносно дешеві електромеханічні контактори або реле. Але часто є потреба в плавному регулюванні швидкості обертання та рушійного моменту, тоді для живлення двигунів використовують: керовані (тиристорні або транзисторні) перетворювачі для двигунів постійного струму та перетворювачі частоти для двигунів змінного струму.