0
0
0

Високомоменті електродвигуни – МТ, МТА, MTB

Високомоменті електродвигуни – МТ, МТА, MTB

Високомоментні електродвигуни типів 2МТА, 3МТА, 4МТА, 4МТВ, 5МТ призначені для механізмів подачі металорізальних верстатів з ЧПК, роботів, транс-маніпуляторів та інших механізмів.

Електродвигуни серії МТ мають такі типові позначення:

  • 2МТА: 2МТА-С, 2МТА-Р, 2МТА-К, 2МТА-СР, 2МТА-СК;
  • 3МТА: 3МТА-С, 3МТА-Р, 3МТА-К, 3МТА-СР, 3МТА-СК;
  • 4МТА: 4МТА-С, 4МТА-Р, 4МТА-К, 4МТА-СР, 4МТА-СК;
  • 4МТВ: 4МТВ-С, 4МТВ-Р, 4МТВ-К, 4МТВ-СР, 4МТВ-СК;
  • 5МТ: 5МТ-С, 5МТ-Р, 5МТ-К, 5МТ-СР, 5МТ–СК.

Деякі заводи, а саме «Динамо Слівен» перед назвами двигунів робить позначку «D». Наприклад: D2МТА, D3МТА, D4МТА, D4МТВ, D5МТ

Розшифрування типових позначень на прикладі «4МТА-СРК» де :

  • «4» – умовне позначення моменту;
  • «М» - двигун;
  • «Т» - серія;
  • «А» - модифікація по моменту;
  • «С» - електромагнітне гальмо;
  • «Р» - резольвер з мультиплікатором;
  • «К» - фотоелектричний растровий перетворювач (пульс-кодер, енкодер).

Усі електродвигуни типів 2МТА, 3МТА, 4МТА, 4МТВ, 5МТ мають ступінь захисту ІР-44 і комплектуються чотирьохполюсним тахогенератором постійного струму 4Р (20V/1000min-1). Винятковим є двигун 5МТ, який додатково має власну систему охолодження, в вигляді вентиляторного агрегату (складається з двох однофазних асинхронних двигунів і вентиляторів).

Електромагнітне гальмо монтується в передньому щиті двигуна і являє собою диск з постійними магнітами. Пристрій призначений для утримання ротора електродвигуна в нерухомому стані (після зупинки). Для двигунів 2МТА, 3МТА, 4МТА використовується електромагнітне гальмо типу 13СВЕО, а для двигунів 4МТВ та 5МТ – 23СВП-3.

Датчик кутового положення вала монтується в задньому щиті двигуна та передбачає собою установку двох типів датчиків: резольвер (РБ-2) або пульс-кодер (ФРП-7LA55-2500-ДСХ, ФРП-7Л-А55-2000-ДСХ).

Високомоментні електродвигуни постійного струму серії МТ забезпечують стійку і надійну роботу в наступних умовах:

  • Висота над рівнем моря до 1000 м.;
  • Температура навколишнього повітря – від 5°С до 40°С;
  • Максимальна відносна вологість повітря – до 80% при температурі 30°С.

Історія виробництва Болгарських високомоментних електродвигунів постійного струму розпочалася в 80-х роках ХХ ст. Основними типами високомоментних двигунів тих років були: 13МВН, 13МВО, 21МВН, 21МВО, 23МВН, 23МВО, 47МВН, 47МВО (які зняті з виробництва в кінці 90-х рр.). В кінці 80-х рр. на початку 90-х рр. виробники розпочали розробляти, а потім і виробляти нові типи високомоментних двигунів, а саме: 2МТА, 3МТА, 4МТА, 4МТВ, 5МТ (які в подальшому і замінили 13МВН, 13МВО, 21МВН, 21МВО, 23МВН, 23МВО, 47МВН, 47МВО).

Список взаємозаміни знятих з виробництва двигунів типу МВН (МВО) на МТА, МТВ, МТ:

  • 13МВН (13МВО) – 2МТА;
  • 21МВН (21МВО) – 3МТА;
  • 23МВН (21МВО) – 4МТА;
  • 47МВН (47МВО) – 5МТ.

Виробники різних часів:

  • Завод «Динамо» (також називали «Елпром Завод Динамо Слівен» та «Динамо Слівен»), м. Слівен – виробляється до цього часу;
  • Завод «Елпром Троян» (ЕЛМА-Троян, ЕЛПРОМ ТРОЯН 2016 - INDUSTRY 4.0, ЕЛЕКТРОМОТОРЕН ЗАВОД ЕЛПРОМ ТРОЯН, м. Троян) – виробництво двигунів постійного струму зупинено в середині 2000 років.;
  • «Гама моторі» (Gama motors, Гама нові мотори, Гама мотори Слівен), м. Слівен – виробляється до цього часу.